merellisanne

Persoonlijke lifestyle blog
Mijn week 2, vakantie in Griekenland

Afgelopen week was ik op vakantie met mijn ouders en broertje. We maakten een rondreis over het vaste land en bezochten een aantal van de toeristische trekpleisters. Vandaag geef ik een kort overzicht van onze week. Er zullen nog vele blogs volgen over deze reis.

Zondag
De dag begon onwijs vroeg omdat we om 5 uur op het vliegveld in Eindhoven moesten zijn. Om 7 uur vlogen we met het gezin naar Athene. In Athene hebben we de huurauto opgehaald en zijn we ergens gaan lunchen. Een restaurantje ergens achteraf waar ze heerlijk eten serveerden.
Vanuit Athene reden we naar de kustplaats Tolo. Onderweg stopten we bij het kanaal van Korinthe.
’S avonds gingen we eten bij een restaurantje met zicht op de zee.

Maandag
We bezochten het tweeënhalfduizend jaar oude Epidaurus theater. Een ontzettend goed bewaard theater wat 14.000 toeschouwers kan verwelkomen. Ontzettend indrukwekkend om op zo’n plek te zijn. Behalve het theater waren er nog andere archeologische plekken te zien zoals een museum en oude tempels.
Na het bezoek aan Epidaurus gingen we lunchen bij een super leuk restaurantje in de haven. Die middag gingen we snorkelen bij de Sunken city.

Dinsdag
We bezochten een oude vesting bij het plaatsje Nafplion. Helaas regende het steeds heel hard en hebben we moeten schuilen in één van de waterdichte ruimtes van de vesting. Gelukkig klaarde het langzaam op en hebben we kunnen genieten van prachtig uitzicht.
We lunchten bij een super leuke bakker in de haven van Nafplion, waarna we door het stadje hebben gelopen.
Aangezien we woensdag richting de bergen zouden gaan wilden we dinsdag middag nog even genieten van de zee. We hebben heerlijk bij het strand gezeten en gesnorkeld. ’S Avonds aten we bij een restaurantje in Tolo, op het strand.

Woensdag
We reden van Tolo naar Delphi. Best een lange rit. Onderweg stopten we in een leuk plaatsje voor de lunch en we kochten wat souvenirs. De tweede stop was bij een heel leuk strandtentje waar Laurens en ik milkshakes dronken.
Die avond liepen we een rondje door Delphi en aten we bij een heel leuk en betaalbaar restaurantje.

Donderdag
De hele ochtend spendeerde we bij een archeologische plek, het orakel van Delphi. ’S Middags bezochten we het strand en ’s avonds aten we bij een restaurant met prachtig uitzicht.

Vrijdag
We reden naar Athene waar we de laatste dagen hebben doorgebracht. Onderweg stopten we in één van de weinige Griekse ski dorpjes. Ondanks dat het nu geen wintersport tijd is straalt het plaatsje echt een wintersport sfeer uit.
Aan het begin van de middag kwamen we aan in Athene. We lunchten bij een lokale gyros tent en bezochten de Acropolis. Toevallig gaf Sting die avond een optreden met reggaezanger Shaggy. Wij waren getuige van de soundcheck dus dat was heel tof.

Zaterdag
Onze laatste vakantiedag. We bezochten nog wat archeologische plekken, zagen de wisseling van de wacht bij het parlementsgebouw, kochten de laatste souvenirs, aten een bijzonder ijsje en genoten van onze laatste Griekse maaltijd bij een lokaal restaurant.

Zondag
Helaas zit de vakantie er weer op. Om 12 uur vlogen we terug naar Nederland. We hadden een prima vlucht en ik vermaakte mij met afleveringen van Jane the Virgin.
Thuis hebben we de vakantie afgesloten met pizza en een stuk taart. Ook om de 24ste huwelijksdag van mijn ouders te vieren.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.