Mijn week 18: héél veel fietsen en op vakantie

Strand

Aangezien het afgelopen week meivakantie was in Nederland, waren er onwijs veel Nederlandse toeristen in de stad. Wat voor mij betekende dat ik lekker veel mocht fietsen 🙂 Vijf dagen achter elkaar een tour doen en op vrijdagavond vertrok ik samen met mijn vriend een naar Corsica voor een welverdiend weekje vakantie.

Maandag 29 april

De hele week was ik vrij dag school, maar er moest wel gewerkt worden en dit keer voor ParisbyBike. Maandagmiddag deed ik een kidstour en gelukkig hadden we prachtig weer. Ik kon het dan ook niet laten om een foto te maken.
Die avond ging ik met vrienden naar café Oz, waar we de verjaardag van Berk vierden.

(Spanje, Turkije, Duitsland, Brazilië, Nederland, Spanje)

Dinsdag 30 april

Ik moest werken (kidstour) en tijdens de pauze vond ik dat ik wel eens een keer iets lekkers mocht uitzoeken bij de bakker. Normaalgesproken bestel ik koffie of een salade, dit keer werd het een macaron. Helaas zijn de macarons van deze bakkerij niet zo lekker als ik had gehoopt.

Macaron

Woensdag 1 mei

Dat het politiek onrustig is in Frankrijk, zullen jullie in Nederland ook wel doorhebben. Al maanden lang protesteren de gele hesjes iedere zaterdag in Parijs. Over het algemeen ontwijk ik de plekken waar geprotesteerd wordt en merk ik er vrij weinig van. 1 mei is de dag van de arbeid in Frankrijk en het excuus voor mensen om massaal te protesteren in de hoofdstad. Tijdens de fietsroute moest ik een grote omweg nemen vanwege allerlei afgezette wegen en ook het Louvre was dicht. Norgmaal gesproken kan je op de dagen dat het museum gesloten is wel gewoon op het plein lopen, maar ook dat was volledig afgesloten. Het enige voordeel: ik kon een foto maken zonder toeristen erop.

Donderdag 2 mei

‘S ochtends moest ik werken en ’s middags was ik lekker vrij. Die tijd heb ik gebruikt om mijn koffer in te pakken en muziek te downloaden (op Spotify) voor onze vakantie.

Lekkere onscherpe selfie

Vrijdag 3 mei

Na een ochtendje werken ben ik vrijdagmiddag bezig geweest met het schoonmaken van ons appartement en de laatste dingen inpakken. Tegen zes uur kwam mijn vriend thuis en we zijn vrijwel direct door zijn ouders naar het vliegveld gebracht. Rond 8 uur vlogen we naar Corsica, waar we met vertraging, twee uur later aankwamen. De vlucht is prima verlopen en ik heb lekker gelezen.

Dag Parijs!
Hallo mooie zonsondergang

Zaterdag 4 mei

Na lang wachten zijn we eindelijk weer terug op Corsica. Zaterdag hebben we lekker uitgeslapen, boodschappen gedaan en ’s middags zijn we met zijn vriend zijn tante gaan wandelen. Gewoon bij het dichtsbijzijnde strand en lekker een stuk langs de kust lopen. Zo onwijs fijn om weer schone lucht in te ademen haha. Helaas was het niet warm genoeg om de zee in te gaan.

Zondag 5 mei

Het voordeel van Corsica in het voorjaar is dat het niet zo warm is en dat je overdag gewoon dingen kunt doen. Normaalgesproken komen we in de zomer en dan moet je vroeg opstaan voor een wandeling of wachten tot een uur of vier. Dit keer kunnen we gewoon uitslapen én op pad gaan wanneer we willen. Zondag werd dat een wandeling van ruim 4 uur langs de kust.