Paar dagen Parijs -Merels week 4 2020

Het gehele semester heb ik uitgegeken naar deze week, net na de deadlines en het moment waarop ik even ‘vakantie’ heb. Helaas liep het iets anders en moest ik maandag nog naar Hilversum om wat dingen door te spreken voor de radiouitzending en moest het onderzoeksverslag nog ingeleverd worden. De docent had haar feedback nog niet opgestuurd en de deadline is een week verplaatst. Dus eerlijk gezegd voelde de week niet helemaal aan als vakantie.

Maandag

De dag begon niet helemaal zoals gepland, omdat de bus naar het station voor mijn neus wegreed. Beetje jammer, want hij vertrok vijf minuten voor de dienstregeling én de buschauffeur zag me aankomen. En het is nou niet zo dat hardlopen met een koffer een populaire sport is… Gelukkig was ik wel optijd in Hilversum en hebben we daar met de redactie overlegd voor de radio uitzending van zondag.
Na het redactie overleg ben ik met twee meiden uit de redactie gaan lunchen bij Foodhal Mout. Hier waren we al eerder geweest en omdat het zo goed is bevallen gingen we nog een keer terug 🙂
Die middag ging ik bij mijn nicht in Utrecht langs om op kraamvisite te gaan. Ik ben helemaal weg van haar dochter, zo schattig!
‘S avonds nam ik de Thalys naar Parijs, even weer een paar dagen bij mijn vriend langs! De reis verliep prima en omdat ik zo druk was vloog die voorbij. Ik maakte mijn portfolio voor M5 af en schreef een aantal blogposts.

Vooral de zoete aardappel friet is geweldig!
It’s a girl!
Onderweg naar Parijs

Dinsdag

We sliepen lekker lang uit, ontbeten met muffins en gingen ’s middags de stad in om te winkelen. Nou wil ik een beetje sparen en heb ik me voorgenomen in januari geen kleding te kopen, maar we hebben wel even de winkels bekeken. Of zoals ze in het Frans zeggen: we hebben de ramen gelikt.
Aan het eind van de middag hebben we thuis lekker wijn gedronken met een borrelplankje. Franse kaas en stokbrood, ik ben er gek op!

Een prachtig gebouw op rue de Rennes
Yummy!

Woensdag

Helaas was mijn vriend ziek en hebben we het de hele dag rustig aan gedaan. Op de bank films kijken en een beetje lezen/podcasts luisteren. Uiteraard ging ik wel even langs de bakker voor een vers stokbrood.

Money doesn’t buy you happiness, but it does buy you baguette and that’s pretty much the same, right?
Uitzicht vanuit het appartement

Donderdag

The boyfriend was nog steeds ziek, dus ook donderdag deden we rustig aan. Dit keer ontbeten we met croissantjes en chocolade broodjes, wat toch wel één van mijn favoriete ontbijtjes is. Aan het einde van de dag liepen we samen naar mijn schoonmoeder om thee te drinken en een bakblik op te halen. Ik wilde graag arretjescake maken voor de volgende dag. Aangezien we de dag daarnsa toch bij mijn schoonouders zouden eten en ik de cake daar als toetje wilde eten, besloot ik direct de arretjescake te maken. Het leek me nogal zinloos om een bakblik mee naar huis te nemen, daar de cake te maken om die de volgende dag weer mee te nemen.

Vrijdag

Overdag deden we opnieuw rustig aan omdat mijn vriend nog steeds niet fit was. ’s Avonds aten we bij zijn ouders.

Zaterdag

Gelukkig ging het eindelijk een stuk beter met de boyfriend en gingen we naar buiten om een stuk te lopen. We liepen naar Les Invalises en vanaf daar langs de Seine weer terug naar huis. Die avond nam hij me mee uiteten om te vieren dat hij een nieuwe baan heeft. Het restaurant viel ontzettend tegen, maar gelukkig was het wel heel gezellig.

Zondag

Helaas moest ik weer terug naar Nederland omdat maandag mijn verstandskiezen verwijderd werden. Ik ging met de bus vanaf Parijs naar Schiphol en daar nam ik de trein naar huis. Ik reisde met Flixbus en eigenlijk beviel dat prima, vooral omdat mijn ticket slechts €4 gekost had. Voor dat geld kun je nog eens naar Parijs haha.
In de bus heb ik een beetje uit het raam gekeken, podcasts van Damn Honey geluisterd en een beetje geslapen.