Review: Eerlijk duurt het langst – Kristan Higgins

Ja hoor, mijn goede voornemen van meer lezen gaat nog steeds goed! In januari heb ik maar liefst vier boeken gelezen en ik hoop dat er dit jaar nog een hele hoop bij kan. (Het wordt toch echt eens tijd om al die boeken die ik in de kast heb staan maar eens te lezen.) Het boek wat ik onlangs las is Eerlijk duurt het langst van Kristan Higgins. Ik kocht het bij een ‘outlet’ winkel waar ze producten uit drogisterijen verkopen voor de helft van de prijs. Dit boek had nog een Kruidvat stikker op de kaft met als ‘originele’ prijs €4.

Het boek gaat over de vrijgezelle Grace die er behoorlijk wat moeite mee heeft dat ze nog alleen is. Haar ex-verloofde is er vandoor gegaan met haar jongere zusje en zij woont nog in het huis wat ze ooit samen kochten. Om de situatie wat minder ongemakkelijk te maken, bedenkt ze zelf de perfecte man en vertelt haar familie dat ze heel gelukkig zijn samen. Alleen maakt haar nieuwe, extreem knappe, buurman het nogal lastig. Grace begint gevoelens voor hem te krijgen, maar hij gelooft het verhaal van de verzonnen vriend.

Lekker luchtig

Het verhaal is heel ‘makkelijk’ geschreven waardoor het een heerlijk boek is om te lezen. Je hoeft niet te veel na te denken en wordt volledig het verhaal ingezogen. De eerste paar hoofdstukken had ik wel even wat meer ‘motivatie’ nodig om er doorheen te komen, maar al snel wilde ik het boek niet meer wegleggen. Het verhaal is goed bedacht en je leeft helemaal mee met de hoofdpersonen. De schrijver heeft behoorlijk veel gebruik gemaakt van show don’t tell, wat ik heel fijn vind om te lezen. Je hebt het idee dat je eigenlijk de hele tijd naast de hoofdpersoon staat en precies ziet wat er in haar leven gebeurt.

Beoordeling

Ik ben zeker enthousiast over het boek Eerlijk duurt het langst. Het leest lekker weg en het verhaal is leuk om te lezen. Wel is het een behoorlijk voorspellend boek en weet je bij het lezen van de achterkant eigenlijk al hoe het gaat aflopen. Persoonlijk heb ik hier geen moeite mee omdat ik  voorspelbare en cliché boeken op z’n tijd best leuk vind. Ik ben gewoon gek om romantische boeken en daar is dit er één van. Wel denk ik dat ik dit soort boeken na één of twee keer wel gehad heb en het is geen ‘klassieker’ die je in huis moet hebben.
Op een schaal van 1 tot 10; krijgt Eerlijk duurt het langst van mij een 7,5.

BoekenBoeken

Follow: