Amerika reis deel 1 – Chicago

Amerika is een land wat mij altijd heeft aangetrokken zonder daar echt een reden voor te hebben. Ik wilde graag een keer die kant op en het leek mij een geweldige ervaring om daar een tijdje te wonen. In het schooljaar 2013-2014 kwam die droom uit en vertrok ik voor 10 maanden naar de Verenigde Staten. Na een ingewikkeld begin met verkeerde gastgezinnen ben ik uiteindelijk in South Dakota terecht gekomen waar ik zo’n 9 maanden gewoond heb. In de zomer van 2019 ging ik voor de tweede keer terug naar mijn Amerikaanse thuis en dit keer nam ik mijn vriend mee. In deze blog reeks neem ik je mee op onze reis naar Amerika. Onze eerste stop: Chicago.

Vanuit Parijs vlogen we met Iceland Air naar Chicago, met een tussenstop op Ijsland. Die tussenstop was zo kort dat er niet eens tijd was om naar de wc te gaan. Halverwege de avond kwamen we aan op het vliegveld van Chicago en tegen een uur of negen kwamen we aan bij het appartement waar we een aantal dagen verbleven. Uiteraard doodmoe van de hele reis en al vrij snel lagen we in bed, maar niet voordat we eerst een hamburger aten bij Five Guys.

Five Guys

Dag 1

Jetlag is real! Om vijf uur ’s ochtends stonden mijn vriend en ik al op het balkon om foto’s te maken van de zonsopgang boven Lake Michigan. Nadat we toch nog heel even geslapen hebben, verlieten we rond een uur of negen het appartement. We hebben de hele ochtend gebruikt om Millenial park door te lopen en foto’s te maken lang het meer. Ook wilden we naar het begin van Route 66, wat uiteindelijk gewoon een bordje op een lantaarnpaal bleek en dus niet heel indrukwekkend was. Persoonlijk vond ik het heerlijk om door Millenial Park te lopen en vond ik het tof om ‘The Bean’ eindelijk eens in het echt te zien. ‘S middags besloten we naar een baseball wedstrijd van de White Sox te gaan. Achteraf hebben we hier wel een beetje spijt van. Hoewel je vanaf het stadion prachtig uitzicht had over de stad, was de wedstrijd onwijs saai. We hadden de tijd beter kunnen gebruiken om meer van de stad te zien en de baseball wedstrijd te bewaren voor Minneapolis. Die stad vonden we een stuk minder leuk.
‘S avonds hebben we deep dish pizza gegeten (dé beroemde pizza uit Chicago) en die viel onwijs tegen. Gelukkig maakte de avondwandeling door de stad alles weer goed 🙂

Lake Michigan
The Bean
Hallo mooi uitzicht over Chicago!
Er waren behoorlijk weinig mensen in het stadion..

Dag 2

Onze tweede en laatste dag in Chicago begonnen we met een ontbijtje in het park. Broodjes en donuts van Dunkin Donuts in het zonnetje eten, met uitzicht op het meer, ik vond het fantastisch.
Met de lokale bus zijn we naar de dierentuin gegaan, van waar je opnieuw prachtig uitzicht hebt van de stad. Alleen dit keer van de andere kant dan vanuit het baseball stadion. De Lincoln Park Zoo is gratis te bezoeken en absoluut een aanrader om heen te gaan. Er zijn veel verschillende dieren en je kun je er prima een paar uur vermaken. Vanaf de dierentuin loop je redelijk makkelijk richting het strand langs Lake Michigan. Langs het meer ligt een boardwalk en kun je richting de stad lopen, fietsen of skaten. Wij kozen voor optie één en liepen een aantal kilometer richting het centrum van de stad. Daar hebben we geluncht, geshopt bij Marshalls en nog wat foto’s gemaakt bij de Chicago River. Helaas zat ons tripje Chicago er daarna op en moesten we weer richting het vliegveld voor het vervolg van onze reis.

Uitzicht vanaf de dierentuin
Een baby neushoorn in de dierentuin!
Het strand!
Chicago River

Wij zijn ongeveer anderhalve dag in Chicago geweest en wat mij betreft was het veel te kort. We hebben een aantal high lights gezien, maar er zijn nog genoeg dingen die ik graag wil zien. Zo wil ik nog graag naar de Navy pier gewild, de Willis tower beklimmen en een boottour over de Chicago River. Ik ben zeker positief verrast en heb intens genoten van de twee dagen in de stad.

Wil je meer lezen over onze reis door Amerika? Kijk dan hier.