Boek review: Op weg naar Mr. Right – Belinda Jones

Op weg naar Mr. Right

Het heeft even geduurt voor ik het boek uit had, maar het is tijd voor een nieuwe review. Het boek wat ik de afgelopen weken heb gelezen is: Op weg naar Mr. Right. Het werd geschreven door Belinda Jones en in 2004 gepubliceerd. De originele Engelstalige titel is: On the road to Mr. Right.

In de Grote Kerk in Zwolle vind je een grote boekenmarkt waar je voor een klein prijsje tweedehands boeken kunt kopen. Bijna iedere keer als ik hier een kijkje neem kom ik thuis met een stapel boeken. Want ja €1 of €2 per exemplaar is gewoon een hele fijne prijs.

Het verhaal

Op weg naar Mr. Right vertelt het verhaal van Belinda, een Britse journaliste die er van baalt nog steeds vrijgezel te zijn. Om hier verandering in te brengen besluit ze naar Amerika te reizen en verschillende plaatsen te bezoeken met nogal bijzondere namen. Zo begint de zoektocht in Eden Texas en eindigt die in Darling, Mississippi en Guys in Tennessee. Ze reist door verschillende delen van het land met een aantal verschillende reispartners. In eerste instantie met een goede vriendin, maar als die echt verliefd wordt op iemand in haar eigen woonplaats, wordt die ingeruild voor de gay best friend van Belinda. Door het gehele boek heeft ze vier verschillende reispartners, die ook allemaal hopen verliefd te worden.

Beoordeling

Al met al vond ik het geen geweldig boek. Ik heb er behoorlijk lang over gedaan, wat betekent dat het niet spannend/leuk/grappig genoeg was om continue door te lezen. Ik was nieuwsgierig naar de afloop en koos er daarom voor het boek wel volledig te lezen, maar echt leuk vond ik het niet. Er waren een paar stukken waarvan ik dacht, dit is nog wel okay, maar het overgrote deel was behoorlijk saai. Daarnaast had ik af en toe het idee dat de vertaling door Google translate gedaan is omdat het gewoon kromme zinnen waren, of woorden die in de verkeerde context geplaatst werden. Eerlijk gezegd, zou ik het boek niet aanraden aan anderen.
Wat mij betreft krijgt het boek een 5/10.

Follow: