Terug naar Amerika – fotoboek review

Terug naar Amerika – fotoboek review

Afgelopen zomer kwam één van mijn dromen uit, ik ging samen met mijn vriend naar Amerika. En dan niet zomaar een overzeese vakantie, maar een familiebezoek in South Dakota. In 2013-2014 heb ik een jaar in South Dakota gewoond als high school student. Al toen ik daar woonde droomde ik ervan om mijn toekomstige vriend mee te nemen naar Watertown. Afgelopen augustus vlogen we met z’n tweeën naar de Mid-West om mijn tweede thuis te bezoeken. Dankzij fotofabriek.nl heb ik nu een prachtige, conctrete herinnering van deze reis. Een heel mooi fotoboek gevuld met de hoogtepunten van onze reis.

Tijdens de reis van afgelopen zomer heb ik samen met mijn vriend duizenden foto’s gemaakt. Aangezien het nogal veel is om die iedere keer te bekijken, was ik erg blij met het aanbod van fotofabriek.nl om een fotoboek te reviewen. Nu heb ik een prachtig boek om de hoogtepunten van de reis regelmatig terug te zien.

Het boek

Het maken van een fotoboek begon als een grote uitdaging: duizenden foto’s doorspitten om de leukste uit te kiezen. Dit was meteen ook de grootste opgave, want het maken van het boek zelf viel reuze mee. De software van Fotofabriek.nl is makkelijk te gebruiken en biedt veel mogelijkheden. Zo kon ik ervoor kiezen om met één druk op de knop het boek automatisch te laten maken of zelf alles te ontwerpen. Ik koos voor de tweede optie en heb een uurtje of twee achter de laptop gezeten om het boek volledig naar wens te maken. Ik schreef teksten bij de foto’s, koos verschillende achtergronden en probeerde de ruimte op de pagina’s zo goed mogelijk te benutten. Ik heb bewust voor een liggend fotoboek gekozen omdat ik op die manier twee horizontale foto’s naast elkaar kon plaatsen, zonder ze al te veel te moeten verkleinen. Vier dagen na het bestellen van mijn boek had ik hem zelf in handen. Iets wat ik behoorlijk snel vond aangezien oud&nieuw er nog tussen zat.

Zelf ook een fotoboek maken?

Ik ben zeker positief over het drukwerk van het fotoboek en de mogelijkheden van de software. Het is mogelijk om het heel snel en makkelijk te doen, maar wanneer je alles naar je eigen hand wilt zetten dan is dat ook zeker mogelijk. Iets wat ik echt heel erg fijn vind.
Wil jij nou ook een fotoboek maken, dan raadt ik je zeker aan om een boek bij fotofabriek.nl te bestellen.

Wil je meer lezen over de reis naar Amerika? Hou dan mijn blog in de gaten want elke woensdag publiceer ik een artikel over reizen!

*Dit artikel bevat een product wat ik heb gekregen